§ Roliga historier §

Känner att det är dags för några härliga historier, det var ju ett tag sen trots allt..! :D


Pappan ringer hem. När minsta barnet svarar frågar han:
- Hallå, var är jag?
- Mamma, mamma, pappa är i telefon och vet inte var han är.


Fröken i skolan talar en dag om kamelen och frågar:
- Är det någon av er som vet vad den där upphöjningen på kamelens rygg heter?
Lille Anders viftar ivrigt och ropar:
- Fröken, fröken jag vet. Den heter ryggskott.


Ett barn börjar gårta på perrongen.
- Uhu, jag har så ont i ändan.
- Det heter inte ända, det heter stjärt.
Var bor du, min lille vän?
- I andra stjärten av stan.


- Här ser du en sparv och en bofink.
Kan du säga mej vilken som är bofinken?
- Det måste vara han som sitter brevid sparven.

........................................................................................................................




Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?