§ Roliga historier §

Här kommer lite mer roliga historier!

Två småpojkar satt och skröt om sina pappor.
Den ene sa:
-Det var min pappa som byggde de schweiziska alperna.
-Det är väl ingenting, säger den andre. Det var min pappa
som slog ihjäl Döda havet.


Lille Petter satt och bläddrade i den nya telefonkatalogen,
fastnade för ett uppslag och läste högt:
-Svensson, Svensson, Svensson...
-Det var en jäkla gubbe och ha så många telefoner.


-Min läkare har ordinerat mej att dricka vatten en timme före maten.
-Gör du det då?
-Nej, jag orkar bara en kvart.


Ulf, fyra år, var hos sin moster och hjälpte henne vattna tulpaner.
Han kom till en tulpan som inte slagit ut riktigt och sade:
- Gapa, så får du också lite vatten.

 ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★ ☆ ★





Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?