Estland

Söndag 10/6:
Åker buss till Stockholm. Går lite i gamla stan innan vi går på båten. Båtresan tog ca.16 timmar och vi var framme i Tallin på morgonen.

Måndag 11/6:
Checkade in på Tolia SPA hotell. På eftermiddagen besökte vi ett kloster, men när vi varit där i ca en kvart vi fick avbryta för att det ösregnade! På kvällen hade vi konsert i matsalen på hotellet. Efter det badade jag och Ellen i poolen. Badvakten var suuuur inte hennes bästa dag precis...

Tisdag 12/6:
Utflykt, åkte bland annnat till ett barnhem och jag skulle inte villat bo där, det var så trist, tråkit och låg standard! Konsert i ett varuhus.

Onsdag 13/6:
Bytte hotell till Tallink Express Hotell. Utflykt till en fästning m.m. Spelning på torget i Tallin (sista konserten). Går på opera: Carmen, Dom pratade/sjöng på franska och översattes på engelska och ryska med hjälp av en slags tv, som satt i taket. Varje gång dom sa något var man ju tvunden att titta på teven för att förstå vad dom sa. Jag fick ont i nacken och opera är inget för mig!

Torsdag 14/6:
Guidad tur runt om i i Tallin. Shopping, jag tänkte köpa ett par converse för det var 20% (alltså kostade dom 350kr!) men det fanns inte i min slt. Mot båten resa hem (ytterligare 16 timmar..) Jag köpte en olive body butter på båten.

Fredag 15/6:
Framme i Stockholm och bussresa hem!

Sammanlagt tog allt buss/båt körande minst 50 timmar!!!! :O

Bilder kommer!!!!



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?