Första dagen i skolan

Detta skulle ha kommit upp på bloggen igår!!
 
Idag började skolan igen (onsdag) och jag börjar i 9:an, 9C!!!! Det är helt ofattbart, känns inte som om jag ska börja nian! Alla lektioner börjar på Fredag och imorgon ska vi ha en "lekdag" med olika stationer. Idag har vi fått lite info om den kommande terminen, fått vårat schema, nya skåp, lekt någon lek och planerat inför dagen imorgon.
Våran lärare hade delat in oss i (stations)grupper, hon hade tagit ut 5 elever som skulle vara gruppledare för en eller flera grupper, vet inte riktigt. Jag var en av ledarna, jag blir nästan alltid ledare, så jag frågade om jag kunde byta tioch det kunde jag.
 
Våran grupps station gick till så här: (De har 2 min på sig) Vi har kommit på ett ord på tio bokstäver (som vi skrivit på lappar), gruppen ska komma på ordet. Sedan för varje bokstav i ordet ska dom hitta ett föremål i skogen som börjar på samma bokstav. För varje funnen sak får gruppen ett poäng.



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?