Konfirmation...

 
Hallå!!
Nu äntigen ska jag lägga upp lite bilder från min konfirmation.
Den översta bilden är på mina fina presenter. Jätte glad för allihopa, Tack!
 
Här står vi alla konfirmander.
 
 
Dessa goda smörgåstårtor och nutellatårtor gjorde jag och mamma. Super gott!!
 
 
Recept:
 
Nutella- och marängglasstårta ca 10 port.
2 marängbottnar
4 ägg
2 msk strösocker
5 dl vispgrädde
1 burk Nutella (ca 400 g)
 
Separera gulor från vitor.
Vispa vitorna till ett fast skum med 1 msk socker i en skål.
Vispa gulorna luftiga med 1 msk socker i en annan skål.
Vispa grädden i ytterligare en annan skål.
Lägg en marängbotten i formen och krossa den andra.
Vänd varsamt ihop äggvisp, grädde, vitorna och den krossade marängen.
Värm Nutellan några sekunder i mikron så att den blir lite rinnig. Ringla ner den med det övriga så att det blir ränder i smeten. 
Fyll upp smeten i formen över den hela marängbottnen.
Frys tårtan i minst 4 timmar innan servering, gärna över natten. 

 
Nu inser jag att jag inte hade så många bilder som jag hade trott. Men det blev ju i alla fall ett litet inlägg..! :D
 



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?