kolasnitt

Nu har jag bakat lite kakor, nämligen bestämt kolasnitt! Super gott och lätt att göra!
 
               • 100g rumsvarmt smör
 
                        • 1 msk (ljus)sirap + lite extra
 
• 1 dl socker
 
      • 2 ½ dl vetemjöl
 
           • 1 msk vaniljsocker
 
      • 1 tsk bakpulver
 
Vispa allt som börjar på "S", smör, sirap och socker så det blir krämigt. 
Blanda ner mjöl, vaniljsocker och bakpulver. Rulla ut degen till 4 (tunna) rullar
(ca 5mm tjock) och platta dem med tex. en gaffel. Grädda mitt i ugnen i 175 grader
i ca. 13 min. Låt sedan svalna lite på plåteninnan du skär rullarna på snedden.
Sedan låter du kolasnittarna kallna på plåten.
 
 
 
Bilderna har jag tagit :)



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?