pinsamt.. + lite tips

Nu ska jag berätta om en pinsam sak som hände mig i veckan... Jag gick in på Faith med mamma och Ida. Jag skulle titta på en blus som jag sett på internet. Jag letade men hittade inte blusen. Mamma tyckte att jag skulle visa upp bilden för dom som jobbade där och fråga var den fanns. Mamma pekade på en (som såg ut att jobba bland personalen) att jag skulle gå dit och visa. Jag visade bilden och frågade "Jag hittar inte denna blusen, var finns den?" och så sa hon, som jag frågade "Jag jobbar inte här!!". Åhhh vad pinsamt!! Alla i butiken undrade nog vad jag höll på med!! 
 
Då har jag bara en ska att säga, du som jag frågade, du får faktiskt inte ta och likna en butiksanställd, någon annan kanske gör exakt samma misstag som jag gjorde. Så mitt råd till dig är att inte stå bland kläderna och vika ihop de plagg som inte ligger snyggt. Man kan ta fel på dig och en anställd!
 
Mitt tips till dig som köpare: 1. Fråga "hen" som står i kassan om det är något du inte hittar. Jag garanterar er att det är en som är anställd som står i kassan och inte "vem som helst" som du-vet-vem-jag-syftar-på-personen. 2. Titta om du ser en namnbricka på en person, då är det nog någon som jobbar i affären (förhoppningsvis). 3. Är det ingen som står i kassan och du inte ser någon namnbricka på personerna i affären...så får du nu några tips på vad du kan göra då.
 
 
• Tänk igenom om du verkligen behöver hjälp eller behöver köpa den tröjan som du håller i handen...
• Gå bakom kassan, ta "telefonen", den som man ropar i och så hörs det i hela butiken. Säg såhär "personalen till kassan, persolanen till kassan". Funkar inte det så får du ta i i från tårna: "Spring till kassan, vi blir rånade". Antingen kommer personalen springande som små galna schimpanser, eller så blir dom rädda och gömmer sig under fikabordet. (denna punkten är inget säkert kort..).
 Funkar inget av detta, ring 118 800 -svar på allt, de kan nog hjälpa till. Annars rekomenderar jag att ni går till en annan affär.
 
HAHAHAHAH, detta var min fredags-humors-sanna-historia. Lite extra "roliga" punkter behöver man ju lägga till. Hoppas ni orkade läsa detta och att ni lärde er något..! HAHa, ha en bra helg alla glada :D



Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?