👍&👎

Nu har jag nĂ„gra roliga och lite sĂ€mre saker att berĂ€tta för er! 

De som Ă€r bra Ă€r att jag har fĂ„tt reda pĂ„ om jag kom in pĂ„ den gymnasielinje jag ville gĂ„ pĂ„, och jag har behörighet till alla mina 3 val. AlltsĂ„ kom jag in pĂ„ förstavalet. Sedan har jag ocksĂ„ blivit erbjuden ett sommarjobb! (Det fanns en blankett pĂ„ BorĂ„s stads hemsida som man kunde fylla i för att ansöka). 

Det sĂ€mre Ă€r att jag inte vet vilket gymnasie som jag ska vĂ€lja som förstaval..! Beteende eller Design stĂ„r det mellan. Det Ă€r sĂ„ svĂ„rt att bestĂ€mma! 
Det andra som inte Ă€r sĂ„ kul Ă€r att sommarjobbet som jag blivit erbjuden Ă€r ett STÄD- jobb, ja ni lĂ€ste rĂ€tt. LokalvĂ„rdare i 3 till 4 veckor!! Det kĂ€nns som alla andra i min skola har fĂ„tt roliga sommarjobb som att vara pĂ„ fritids, förskola, hotell osv. TĂ€nk sĂ„ kul det kommer att vara för mig att berĂ€tta om det.. Mitt exempel frĂ„n hjĂ€rnan:

-Hej Elin, vad har du haft för sommarjobb i sommar dÄ? Jag har haft det bÀsta nÄgonsin, jag har fÄtt vara pÄ ett företag som tog med mig till New York! AssÄ fatta, sÄ kul! Men vad har du gjort dÄ?
- Jag har varit en lokalvÄrdare...... stÀdat!!
- Åh, jaha. MĂ„ste gĂ„ nu men kanske ses nĂ„gon gĂ„ng...

Den hĂ€r konversationen skulle kunna vara med i en film ju! 
Haha, nĂ€ det kan ju faktiskt bli bra ocksĂ„, fĂ„r försöka se det frĂ„n den ljusa sida, att jag tjĂ€nar pengar😏. 
Men det finns en liten chans att jag kan fĂ„ sommarjobb pĂ„ förskola, eftersom jag ansökt om det sjĂ€lv. 

FÄr se hur det blir med allt, just nu tÀnker jag pÄ allt möjligt och har mÄnga val framför mig. Hope i do the right choice! XOXO



Kommentera inlÀgget hÀr:

Ditt namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du pÄ hjÀrtat?