Sista sommarlovsdagen!!

Jag vill inte att detta ska vara sista dagen på sommarlovet :(
Imorgon drar skolan igång och jag ska börja i en ny klass (där jag för övrigt inte känner någon), ny skola och nya rutiner och nytt schema. Detta är bara en del av allt som blir nytt.  Det ska bli kul att få lära känna nya personer, men är lite nervös över att allting blir nytt. Men det tycker nog väldigt många andra också! Jag längtar även tills jag ska få en dator av skolan, Macbook pro. Alla elever som börjar kommer att få en egen dator. Jag har aldrig haft en mac tidigare, så när jag får datorn kommer mycket tid läggas ner på att upptäcka alla nya funktioner, haha :P. För er som inte vet så ska jag börja Gymnasiet, 1:an på Bäckängsymnasiet i Borås. En samhälslinje med inriktning Beteendevetskap. 
 
 
 
Mitt schema ser just nu ut såhär ↑.
I min förra skola var lektionerna ca 50 minuter långa och nu är de ca. 1,5h långa, lite skillnad... Den sämsta dagen är helt klart Fredagar! 3 lektioner under hela dagen och så ska man sluta kl. 14.50! 2 timmar och 20 minuters håltimma efter första lektionen, så jobbigt! Hoppas de ändrar schemat lite. 
 
I vilka klasser ska ni börja? Har ni också massa nytt på gång?
 
☆ Kram så länge ☆ 


Det kommer att bli jättebra!

2014-08-18 // 21:19:01

jag tänker börja andra året och jag går naturvetenskap. Precis som du så började jag i en klass där jag inte kände någon alls men det gick hur bra som helst! Det kommer nog gå lika bra för dig och lycka till :)

Svar: Kul med naturvetenskap! Ja, jag har redan börjat lära känna nya personer i klassen, vilket är skönt. Du får också lycka till med ditt andra år! :P
ELIN CARLSSON

2014-08-18 // 23:47:48
» Ronja

Jag tog studenten i somras men lär tbx för att läsa upp lite grejer.
Så jag hamnar också i en helt ny klass å är skit nervös haha.

Förresten så ser schemat aldrig lika ut som den är vid "starten" dom kommer göra om den. :)

Svar: Jag har också hört att schemat kan ändras lite. Om det gör det hoppas jag att det blir en fördel för min klass och inga längre håltimmar, hehe. Lycka till med dina studier :)
ELIN CARLSSON

2014-08-20 // 00:16:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (frivilligt)

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?